Nasza szkoła jest miejscem, w którym proces nauczania – uczenia się stanowi radosne przeżycie dla uczniów i nauczycieli. Osiągamy to stosując metody i techniki przyspieszonego uczenia, dzięki którym pomagamy każdemu dziecku odnaleźć tkwiący w nim "skarb" i rozwinąć go na miarę swoich możliwości.
To sprawia, że naszą szkołę opuszczają absolwenci, którzy:
- umieją się uczyć i czerpać z tego przyjemność,
- są przygotowani do nauki na wyższym etapie kształcenia,
- umieją korzystać ze źródeł informacji,
- przyjmują odpowiedzialność za planowanie, organizowanie oraz ocenianie własnej nauki,
- znają swoje słabe i mocne strony,
- stosują otwartą komunikację,
- umieją nawiązywać pozytywne relacje z innymi,
- umieją oceniać i wartościować zachowania własne i innych,
- umieją współpracować z innymi,
- znają podstawowe normy współżycia społecznego,
- dbają o zdrowie własne i innych,
- dbają o środowisko naturalne.
Społeczność szkolna korzysta z pracowni komputerowej, dzięki czemu komunikuje się ze światem dzięki internetowi. Szkoła jest otwarta, demokratyczna, w układach międzyludzkich, panuje partnerstwo i życzliwość. Nauczyciel pracuje w dobrych warunkach (klasy są nieliczne, baza szkoły jest dobra, praca bardzo dobrze zorganizowana). Kadrę szkoły tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie wobec przyjętych założeń i chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych.
Szkoła znana jest w środowisku jako placówka oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie jakości, co sprzyja temu, że zgłasza się do niej większa niż przewidywalna liczba dzieci. Władze oświatowe i samorządowe wspomagają rozwój szkoły.
W naszych działaniach dydaktyczno-wychowawczych rodzice pełnią wspierającą i współtworzącą rolę. To sprawia, że oddziaływania wychowawcze szkoły i domu są spójne, sprzyjają kierowaniu się w codziennych działaniach uzgodnionym systemem wartości oraz kontynuowaniu tradycji placówki.
Misja
Nasza szkoła wyróżnia się głębokim osadzeniem w tradycji miasta, w związku z tym dużą uwagę przykładamy do kultywowania chlubnych tradycji szkoły. Pracujemy jako zespół. Celem naszych działań będzie służenie uczniom, rodzicom i nauczycielom, a wskaźnikiem sukcesu ich satysfakcja i prestiż
w środowisku.
Priorytetem w naszej szkole jest wysoka efektywność kształcenia, przygotowanie do dalszej edukacji, zapewnienie warunków wszechstronnego rozwoju każdego ucznia, dbanie o wysoką jakość kształcenia
i wychowania.
Kierunek naszych działań:
- Każdy uczeń zostanie przygotowany do nauki na wyższym poziomie kształcenia,
- Nauczy uczyć się,
- Opanuje umiejętność korzystania ze źródeł informacji,
- Pozna swoje słabe i mocne strony, dzięki czemu będzie wiedział, jak zaplanować dalszą edukację na miarę posiadanych możliwości,
- Pozna metody i techniki umożliwiające nawiązywanie pozytywnych relacji z innymi ludźmi,
- Nauczy się społecznie akceptowanych zachowań, które ułatwią mu podejmowanie współpracy z innymi,
- Stanie się odpowiedzialnym za zdrowie własne i innych oraz za stan środowiska naturalnego,
- Zostanie wychowany w oparciu o wartości uniwersalne oraz w duchu tradycji swojego miejsca pochodzenia.
Program Wychowawczy
Wychowanie uczniów w Szkole Podstawowej nr 1 w Gostyniu stawiamy na równi z wiedzą
i umiejętnościami ucznia, dbając o jego wszechstronny rozwój osobowy
i kształcenie takiego człowieka, który szanuje siebie, otaczających go ludzi i jest otwarty na świat zewnętrzny, umie zgodnie żyć z innymi
i dla innych.
Podstawą naszego systemu wychowawczego jest humanistyczna koncepcja dziecka, która uznaje jego podmiotowość, prawo do godności, autonomii, liczenia się z jego rzeczywistymi potrzebami
i możliwościami. Świat dziecka jest inny, co nie znaczy, że gorszy w odniesieniu do świata dorosłych, którzy dzielą się z młodym człowiekiem swoją wiedzą i doświadczeniem jednocześnie stymulując go do wspólnych poszukiwań i refleksji, które prowadza do nieustannego rozwoju każdej jednostki.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej